רעיונות לפרסום העסק שלך
דרכים רבות פתוחות, שרירות וכשרות, לפרסום עסק. דרכי מלך מוכרות כמו גם דרכים צדדיות. תמיד ניתן לפלס שביל, למצוא נתיב, להוסיף דרך. בעידן האינטרנט, שהוא כיום כיכר השוק המרכזית והזירה העסקית החשובה והגדולה ביותר, פרסום בו – על הנישות השונות שבו - הוא ודאי האפקטיבי ביותר, ודאי כאשר הוא נאמד ונמדד ביחס עלות-תועלת.
האינטרנט היא יבשת נודעת, אשר ניתן להפיק ולמצות את מלוא הפוטנציאל הגלום בה לצורך פרסום ושיווק אם משכילים לעשות שימוש בכל הממשקים שבה: אתרים, רשתות חברתיות, יו-טיוב, בלוגים, פורומים, פרסום ממומן, קידום אתרים טבעי ועוד.
ניתן כיום להניע ולמנף עסק גם כאשר תקציב הפרסום המוקצב לכך קצוב ומוגבל. ניתן לעשות זאת באמצעים שונים ומגוונים. להלן אחדים מהם:
1. כרטיסי ביקור עם לוגו של העסק (ובעליו) ועם כל הפרטים שניתן ליצור קשר.
2. פרסום חינמי (או בעלות סמלית) במדריכים שונים, כגון דפי זהב.
3. מפגשי נטוורקינג המתקיימים אחת בכמה שבועות ובהם נפגשים בעלי עסקים שונים הקושרים קשרים עסקיים במעין רשת חברתית ממשית.
4. העברת מידע מפה לאוזן, בשיטת "חבר מביא חבר".
5. ערבי חשיפה, הכוללים הרצאה, מצגת, שאלות ותשובות, שבהם ניתן לאסוף פרטים של מי שעשויים להיות לקוחות פוטנציאליים לאחר שגילו עניין במוצר או בשירות המוצע.
6. פרסום בעיתונים (לבעלי עסקים תלויי מקום מומלץ לפרסם בעיקר במקומונים האזוריים), ברדיו, בטלוויזיה, בלוחות מודעות (לרבות פרסום חוצות על לוחות דיגיטאליים).
7. נוכחות והשתתפות פעילה בפורמים מקצועיים באינטרנט, שם הסיכוי להיחשף בפני קהל יעד פוטנציאלי גדול במיוחד, ופרסום בלוחות המוצעים ברשת ללא תשלום.
8. מציאת בעלי עסקים לשיתופי פעולה, שבה הכול נהנים ויוצאים נשכרים מעצם ההעצמה שיוצר שיתוף הפעולה ומהאפשרות להיחשף בפני קהל לקוחות, שלא בהכרח היה עשוי להיחשף אליכם, ללא שיתופי הפעולה.
9. פרסום מאמר בנושא העסק שלכם, בעיתון או אתר רלוונטי, תוך מתן פרטים אישיים שלכם המעידים על היותכם בעלי מקצוע בתחום.
10. יחסי ציבור. ניתן למנף את נוכחותכם על ידי הודעות לעיתונות. הטלוויזיה בכלל ותוכניות הבוקר בפרט עשויה להיות תיבת התהודה לקולכם הייחודי. חשיפה עצמתית בתכנית אחת עשויה לעורר עניין ולהביא לכם לקוחות רבים.
11. השקעת זמן בשימור לקוחות - בטיפוחם, בפינוקם ובצ'יפורם. עשו מחוות קטנות. העניקו שי צנוע (כגון: כרטיס ביקור מגנטי, דיסק און קי) מתגו עצמכם גם בדברים קטנים.
12. ניוזלטרים - מכתבים או מאמרים קצרים ללקוחות, שבהם תציעו משהו מעניין, תעשירו במידע חשוב, תציעו הטבה כל שהיא.
13. רשתות חברתיות באינטרנט הן זירה חשובה ואפקטיבית לפרסום העסק שלכם.
14. פליירים המגיעים לנמענים בדיוור ישיר. חשוב וכדאי להשקיע בניסוח רהוט, בעיצוב מרשים ובעיקר - צרו ערך. תנו לקורא תחושה שאתם נותנים מענה לביקוש. שהמוצר או השירות שלכם יביאו לו תועלת. יעניקו לו ערך מוסף. ישפרו את איכות חייו.
15. ערכו הפנינג ובו תיחשפו באמצעות מתנפחים לפרסום עם הלוגו שלכם. תייחדו פינות למשחקים עבור ילדים (כדי שלא ישתעממו). יש לכם מוצר? כבדו את המשתתפים במאפה דמוי המוצר. אתם מציעים שירות? הניחו הנחות למי שיצטרפו במהלך ההפנינג. אפשרו להתנסות חינם בפעם הראשונה. קבעו מחיר מיוחד ל - 100 המצטרפים הראשונים.
16. הכינו סטיקרים (מדבקות) עם הלוגו והפרטים שלכם. חלקו אותם מתנה.
17. חשבו על רעיון מנצח מחוץ לקופסה. אין קופסה? מה טוב. כל רעיון שתחשבו עליו יהיה רעיון מחוץ לה.
בהצלחה!
ציפי