איך כותבים פוסטים לפייסבוק? - מדריך מעשי ליצירת תוכן מנצח


כתיבת פוסטים לפייסבוק יכולה להיות משימה סיזיפית ומתסכלת עבור בעלי עסקים רבים. היא מצריכה זמן, מחשבה ויצירתיות ובואו נודה באמת בעלי עסקים מעדיפים לעבוד בעסק שלהם ולא להקדיש זמן לכתיבה. אין לי רעיונות לפוסטים, אין לי זמן לכתוב, איך אני יודע אם מה שכתבתי הוא טוב – כל אלה הם רק מהסיבות שגורמות לבעלי עסקים לדחות את משימת הכתיבה או להעביר אותה למישהו אחר. 
אבל אני מאמינה שכל אחד יכול לכתוב פוסטים לפייסבוק, אם רק יכיר וידע את הכלים והטכניקות הנכונות. מכירים את הפתגם "תן לאדם דג והאכלת אותו ליום אחד, למד אותו לדוג והאכלת אותו לכל החיים"? אז אין לי חכה ואין לי דגים אבל יש לי כמה טיפים שיעזרו לכם גם למצוא רעיונות לפוסטים וגם לכתוב נכון יותר. אז שנתחיל?

איך מוצאים רעיונות לפוסטים?

כל פוסט טוב מתחיל ברעיון ותאמינו או לא אבל אפשר כל סיטואציה לפוסט בפייסבוק: המלצה שקיבלתם מלקוח, חוזה שחתמתם עם ספק חדש, מבצע חדש שעומד לצאת, דילמה שקשורה לעסק, מי אתם והרשימה עוד ארוכה.
אין לכם רעיונות? לא נורא! פתחו את לוח השנה וסמנו את החגים, המועדים והאירועים הקבועים המתרחשים בכל שנה באותו השנה. כך למשל תוכלו לכתוב פוסטים על חגי ישראל, יום המשפחה, מבצעי shopping IL, 1 באפריל, חודש המודעות לסרטן השד (אוקטובר) ועוד. 


עדיין אין לכם רעיונות?

תוכלו תמיד למצוא השראה אצל המתחרים או להיעזר בימים המיוחדים בשנה (פשוט מקלידים בגוגל ימים מיוחדים בשנה ועולות מגוון תוצאות לבחירתכם). אלה הם אותם ימים מוזרים ומצחיקים שאף אחד לא יודע מה המקור שלהם אבל נחמד לציין אותם או לקבל מהם השראה לפוסטים לדוגמה: 

13.12. – יום הסוס הבינלאומי
5.1 – יום הקצפת 
19.1 – יום הפופקורן
25.1 – יום המגבת
בכל אחד מחודשי השנה תמצאו אין ספור לרעיונות לפוסטים. כמובן שאם העסק שלכם לא מתקשר לנושא ל היום הזה, לא חייבים לכתוב עליו. הרעיון שעומד מאחורי הימים האלה הוא לקבל השראה ולא לייצר חיבורים מאולצים לעסק. 

איזה פוסטים לכתוב? 

יש הרבה סוגים של פוסטים הנחלקים ל – 3 קטגוריות עיקריות:
פוסטים המעניקים ערך – נותנים מידע מקצועי על התחום על השירות או המוצר והופכים את בעל העסק לאוטוריטה או מוביל דעה בתחומו
פוסטים שיווקים – נותנים מידע לגולשים על העסק, עליכם, על העובדים והוא. פוסטים כאלה מראים לגולשים שהעסק קיים.
פוסטים מכירתיים – אלה הם כל הפוסטים שמוכרים מבצע או שירות וזה לא משנה אם זה מבצעי 1 + 1 או מבצעי עד 70% הנחה. מטרת הפוסטים האלה היא לגרום ללקוחות לרכוש ממכם מוצר או שירות ספציפי. 

על מה לא לכתוב בפייסבוק?

אני מניחה שהתשובה די ברורה ובכל זאת אכתוב שלא כדאי לכתוב על פוליטיקה, לא כדאי לעשות שיימינג על לקוחות, מתחרים או ספקים ולא כדאי לכתוב על נושאים נפיצים אחרים כגון חיסונים בעד ונגד, זכויות להט"ב, גיוס לצבא ועוד. 
אתם אף פעם לא יודעים מי יראה את הפוסט שלכם וגם אם הייתה לכם כוונה טובה, תמיד קיים סיכוי שמישהו יפרש את הפוסט הפוך ממה שתכננתם ויכתוב תגובה שלילית שתגרור אחריה עוד תגובה שלילית וכך הלאה. 

איך בנוי פוסט טוב?

כשמגיעים לשלב הכתיבה, חשוב לשמור על מבנה ברור המניע לפעולה. פוסט אפקטיבי יתחיל בכותרת מושכת שתגרום לקוראים לעצור ולהקליק או כמו שאנחנו קוראים לזה בשפה המקצועית – למצוא את ה - hook שיגרום לגולשים לעצור דווקא על הפוסט שלכם. 
הוק טוב יכול להיות שאלה מסקרנת, הצעת פתרון לבעיה נפוצה או הצהרה מעוררת עניין, לדוגמה: 5 המגיבים הראשונים יקבלו את המוצר חינם או גם אתם יכולים לבטל תשלום עמלות!
בגוף הפוסט תנו מידע, ספרו על דילמה. תוכלו לספר על העסק שלכם, לספר על המבצע, לתאר דילמה. כתבו בשפה ברורה ובגובה העיניים, כך שהגולשים יוכלו להתחבר אליכם ולהבין מה המסר שאתם רוצים להעביר. 
בסוף הפוסט אל תשכחו לייצר הנעה לפעולה כזו שתגרום לגולשים להשאיר פרטים, לכתוב תגובה, לשתף או אפילו להתקשר! 
משפט ההנעה לפעולה הנפוץ ביותר הוא לפרטים נוספים, אבל תארו לעצמכם מה יקרה לפוסט שלכם אם תסיימו אותו ב"מה הייתם עושים במקומי?", "שתפו בתגובות מקרה דומה שקרה לכם" או "רוצים לקבל עוד טיפים? הירשמו לניוזלטר שלנו!".
זיכרו, אנשים אוהבים להביע דעה, אנשים אוהבים להראות מה הם מרגישים תנו להם את ההזדמנות להתחבר אליכם, אל העסק ואל המותג שלכם ואל תמכרו להם כל הזמן.


טיפ לכתיבת פוסטים בפייסבוק!

קחו לכם פנקס, מחברת או פתחו רשימה חדשה בנייד וכתבו בהם רעיונות או סיטואציות שקרו להם במהלך יום העבודה. כל רעיון או סיטואציה כזו יוכלו לתת לכם השראה לכתוב פוסטים. ככל שתוסיפו עוד רעיונות, תראו עד כמה משימת הכתיבה הופכת קלה ונעימה יותר. 


לסיכום, 
כמו רכיבה על אופניים או שחייה, בכתיבת פוסטים לפייסבוק צריך להתאמן וצריך לתרגל. ככל שתכתבו יותר, כך התהליך יהיה קל יותר והתגובות של הלקוחות לא יאחרו להגיע. 
בהצלחה!

ליבי ברגמן
כותבת תוכן לאנשים ועסקים

מודעות אחרונות שפורסמו באתר

תמונות משומות בכיס- סדנת צילום בטלפון הנייד

גם אתם חולמים על תמונות שיספרו סיפור? יוצאות לצלם והתמונות חשוכות? בואו והצטרפו אליי לסדנת צילום המוקדשת כולה לטלפון הנייד יחד נדבר על פוקוס, חשיפה נכונה וקומפוזיציה במהלך הסדנה נעבוד באווירה שקטה ונעימה נתנסה בהתבוננות ובעריכה ונלמד כיצד לדבר בשפת הצילום הסדנה הבאה בהררית יום שני 28.10.24 16:00-18:15

מפגש "ישראל לאן?" - פרספקטיבה חדשה על המצב

הסערות סביב מתגברות – מלחמה, קיטוב, יוקר מחייה, *אבל מה אם יש סיפור גדול יותר?* במפגש נקבל הבנה של התהליכים במציאות הישראלית, מתוך נקודת מבט בריאתית, והכוחות שמעבר לפני השטח.

סדנת "לתת לעצמך לקרות" שישי 22.11 בשעה 9:00

מה בתכל'ס? נתכנס, נניע קצת את הגוף, נכיר, ונעזר בקלפים כדי לזהות מה מעכב אותנו ומה יעזור לנו להתקדם 👍 כל אחת תבחר נושא להתבוננות ונפתח קלפים לשיחה במעגל ובזוגות.

ייעוץ לתכנון גינות

אגרונומית והנדסאית אדריכלות נוף מתמחה בתכנון צמחייה ומערכות השקיה.

סדנת מעברים קסומים וטרנסהילינג שישי 26/7/24 12:30 - 15:30 התכנסות - 12:00

נתרגל השרשה, כוונה, ומעברים קסומים המאפשרים העמקה ועבודה ברמת תודעה אחרת. בטרנס הילינג משתמשים במצב טרנס לריפוי עצמי ושל אחרים. סדנה חוויתית, אין צורך בניסיון קודם

הרשמו לקבלת עידכונים ומבצעים למייל