הטכנולוגיה נכנסה במהלך השנים למערכת החינוך והפכה את הלימודים
למותאמים הרבה יותר לעת הנוכחית, או אפילו ליעילים ולמהנים יותר ביחס לאמצעי
הלימוד המסורתיים יותר. הדבר מתבטא, בין השאר בהצטיידות של מגוון בתי ספר בכל רחבי
הארץ בטאבלטים ובאייפדים, שמחליפים במידה ניכרת את ספרי הלימוד ומשנים את חוויית
הלימוד של כל המעורבים.
כך זה עובד
עיקרון השימוש הספציפי בטאבלטים ובאייפדים בבתי ספר משתנה בכל אחד
ממוסדות הלימוד, אבל אין צל של ספק שהאמצעים הטכנולוגיים הללו מקבלים תפקיד חשוב
בתהליך הלמידה. מוסדות הלימוד ידאגו לצייד את התלמידים בטאבלטים ובאייפדים, בהם
מותקנות גרסאות דיגיטליות של ספרי הלימוד לצד עזרים שונים: אמצעי למידה, תרגולים,
סימולציות וכן הלאה.
לימודים בעזרת האמצעים הטכנולוגיים הללו נחשבים לנוחים פי כמה
מבחינתם של התלמידים והמורים גם יחד, מונעים את הצורך לסחוב ספרים כבדים לבית הספר
בכל יום וגם עשויים להקל את ההיבטים המעשיים של הלימודים: בקרה על הגשת עבודות,
בדיקת מטלות וכן הלאה. יש לציין שבחלק ניכר מבתי הספר מעדיפים לבחור בטופ שבטופ של
המכשירים הניידים, מה שמסביר מדוע אייפדים הם אלה שנבחרים בסופו של יום לככב בבית
הספר.
מובן שגם השימוש בטאבלטים או אייפדים
לבתי ספר אינו חף מחסרונות. החשש של
חלק מההורים הוא שהקרינה שבמכשירים אלה לא תועיל לילדים, בלשון המעטה, ואף תרגום
לכאבי ראש או עיניים בתום יום הלימודים. כמו כן, בעידן של פיתויים טכנולוגיים,
ייתכן שיש תלמידים שהטאבלט יהווה עבורם הסחה ממה שחשוב באמת, והוא חומר הלימודים.
ומה באשר לעלויות?
ללמידה באמצעות טאבלטים ואייפדים יש הרבה מאד יתרונות, ולא תהיה זו
מחשבה פרועה מדי לשער שהמגמה הזו תמשיך ואף תתחזק בשנים הבאות. זאת אף על פי שיש
צורך להוציא כסף כדי להגשים את החלום כספים, ואפילו לא מעט בחישוב כולל: עלויות
ה"המרה" לטאבלטים עומדות על כמה אלפי שקלים בנקודת ההתחלה, ולאחר מכן – מאות
שקלים בשנה על עדכון התכנים, הטענת הספרים במכשיר וכן הלאה. אם יש תלמידים שאינם
יכולים לעמוד בעלויות האלה, קיימת ברוב המוסדות תוכנית לסבסוד חלקי של המכשירים
עבורם.